Projektowanie stoisk targowych

Udział w targach może otworzyć drogę do zawodowego sukcesu. Jest to bowiem doskonała okazja do nawiązania branżowych kontaktów oraz zdobycia klientów. By tak się stało, trzeba jednak przyciągnąć uwagę przyszłych partnerów i kontrahentów. Tu zaś dużą rolę odgrywa stoisko targowe i jego projekt, które powinno być odpowiednio atrakcyjne, by zainteresować odwiedzających targi. Jak zatem sprawić, by się przed nim zatrzymywali i na czym polega zaprojektowanie stoiska targowego? Poniżej wszystko Ci wytłumaczymy!

Projekt stoiska targowego

Zapraszamy do przeczytania krótkiej lektury na temat projektowania stoisk targowych. Dowiesz się z niej, od czego należy zacząć projektowanie stoiska targowego, jakie elementy są niezbędne i jak wygląda cały proces. Jeżeli planujesz wyjazd na targi ze swoją firmą, chętnie przygotujemy dla Ciebie taki projekt a później go zrealizujemy wystarczy, że zadzwonisz +48 731-360-922 lub napiszesz do nas kontakt@exposystemy.pl i powiesz od czego mamy zacząć. Tymczasem zapraszamy do przeczytania krótkiego tekstu na temat projektowania stoisk targowych i ich elementów.

Na czym polega projekt stoiska targowego

Po pierwsze musisz wiedzieć, że nie istnieje uniwersalne stoisko targowe. Oczywiście stoiska targowe mają wiele wspólnych elementów, natomiast to ich ułożenie czyli zaprojektowanie w odpowiedni sposób sprawi, że projekt stoiska targowego który dostaniesz od firmy będzie spełniał Twoje oczekiwania. Inaczej stoisko powinno wyglądać:

  • gdy ma należeć do firmy z branży sportowej, gdzie przeważającym charakterem jest sprzedaż B2C rożnego rodzaju odzieży, akcesoriów, sprzętu, odżywek czy suplementów diety
  • inaczej do firmy z branży przemysłowej, gdzie na stoisku prezentowana jest np. duża maszyna a rozmowy i sprzedaż odbywają się w ramach kontaktów B2B i wymagają pewnej intymności a samo miejsce powinno posiadać bardziej biznesowy charakter

Dlatego bardzo istotnym jest to:

  • jaki towar czy produkt ma być prezentowany na Twoim stoisku targowym
  • ile osób będzie reprezentowało firmę podczas targów
  • czy odwiedzający stoisko na targach mają mieć możliwość fizycznego dotknięcia eksponatu, czy tylko obejrzenia go w witrynie

Oczywiście w każdym przypadku główną rolę przy projektowaniu stoiska targowego odgrywa jego powierzchnia. To od wykupionej powierzchni stoiska na targach, zależy co na danym stoisku targowym uda się wykonać, co musi się na nim znaleźć a z czego ewentualnie można zrezygnować.

W naszej firmie projektujemy stoiska targowe pod dany wymiar oraz jeśli takie jest życzenie Klienta, również pod dostępny budżet. Ponieważ opieramy się na modułowych rozwiązaniach, wykonany przez nas projekt stoiska targowego w stosunkowo prosty sposób możemy przearanżować pod inną powierzchnię w przypadku wystawiania się na mniejszej imprezie targowej lub konferencyjnej.

Zaprojektowanie atrakcyjnego, praktycznego stoiska targowego zajmuje pewną ilość czasu, dlatego im wcześniej się do tego zabierzesz, tym lepiej. Z doświadczenia wiemy, że Klient pragnie, aby jego stoisko było najlepsze jakie tylko w danym momencie może być dlatego często zgłasza dużą ilość poprawek i zmian nawet do koncepcji, która początkowo wydawała się być trafiona w punkt. Niestety ilość czasu do targów jest ograniczona i należy o tym pamiętaj siadając do rozmów z firmą projektującą stoiska targowe. Bardzo często zdarza się, że firmy zaczynają takie rozmowy na 2-3 tygodnie przed targami. Dochodzi wtedy do wielu pomyłek i nieporozumień a same koszty realizacji rosną a czasem staja się wręcz niemożliwe to wykonania w tak krótkim czasie.

Często bywa tak, że chęć uczestnictwa w imprezie targowej należy zgłosić najpóźniej pół roku przed jej datą, w przypadku największych targów na rynku niemieckim jest to nawet 2 lata i już wtedy warto zacząć myśleć o tym, jak nasze stoisko powinno wyglądać.

Najważniejszy punkt w projekcie stoiska targowego

Jak powinno wyglądać idealnie zaprojektowane stoisko? Wcale nie musi być duże, by zwracać na siebie uwagę. Z pewnością nie musi też mieć jaskrawych kolorów i razić oczu niespotykanym przepychem. Wręcz odwrotnie, stonowane barwy, elegancja oraz minimalizm przyniosą lepsze efekty, ponieważ pozwolą na dokładniejsze wyeksponowanie produktów firmy! A przecież właśnie o nie nam przede wszystkim chodzi, prawda? Dlatego przy projektowaniu stoisk targowych najwięcej uwagi zwracamy na to, by wyroby/usługi naszego Klienta były doskonale widoczne, idealnie ustawione i oświetlone!

Mimo to, są elementy, które znajdziesz praktycznie w każdym projekcie stoiska targowego. Na każdym stoisku niezbędne są:

  • podłoga, wykładzina, panele czy podłoga podniesiona dodatkowo wyróżniająca stoiska, dająca efekt oddzielności
  • lada informacyjna, która jest pierwszym miejscem nawiązania kontaktu między obsługą stoiska a osobą odwiedzającą targi
  • stolik z wygodnymi krzesełkami bądź fotele/sofy z ławą, do prowadzenia bardziej indywidualnych rozmów
  • kantorek do przechowywania niezbędnych materiałów reklamowych, odzieży wierzchniej, poczęstunku dla gości itp.
  • oświetlenie w postaci lamp na wysięgnikach mocowanych do górnej części ściany lub do podwieszenia
  • oraz kilka drobiazgów, które umilą wygląd całości – na przykład żywe rośliny zawsze tworzą dobry klimat.

Nie zapominajmy również o tym, by nasz klient czuł się komfortowo. Warto pomyśleć chociażby o miejscu na drobny poczęstunek, wyposażeniu stoiska w ekspres do kawy, lodówkę, dzięki czemu z pewnością lepiej będzie się prowadziło rozmowy.

Nowoczesne projekty stoisk targowych

Kluczem do sukcesu przy projektowaniu stoisk targowych jest także nowoczesny design. Tutaj możliwości są nieograniczone i zależą jedynie od budżetu Klienta, przeznaczonego na zaprojektowanie stoiska. Nieważne, czy tworzymy stoiska otwarte, zamknięte, wyspowe czy szeregowe.

Ciekawym rozwiązaniem jest podwieszenie, które optycznie powiększa stoisko, nadając mu nieco monumentalny wygląd. Pełni ono również doskonale źródło dodatkowego światła, szczególnie polecamy to rozwiązanie przy dużych stoiskach pow. 40m2, które trudniej oświetlić z samych ścian.

Atrakcyjność projektu stoiska targowego podnoszą też multimedia, bez których zresztą trudno się obejść w dzisiejszych czasach: telewizory, w których wyświetlane są filmy promocyjne, okulary trójwymiarowe, by jeszcze lepiej widzieć szczegóły, interaktywne ekrany, hologramy, sztuczne mgły – możliwości jest wiele i warto z nich skorzystać!

Tak właśnie wyglądają możliwości przy projektowaniu stoiska targowego. Zapraszamy do zobaczenia naszego portfolio realizacji a w przypadku zainteresowania lub chęci skorzystania z naszych usług do kontaktu +48 731-360-922 lub kontakt@exposystemy.pl