Stoiska targowe

Jak stworzyć dobrze zaprojektowane stoisko targowe? To pytanie zadaje sobie każdy przedsiębiorca chcący promować się na targach. Odpowiedz na nie, nie należy jednak do najprostszych. Efektywne i efektowne stoisko jest bowiem wypadową wielu elementów. Połączenie ich w jedną, harmonijną całość nie jest proste, dlatego stworzenie stoiska targowego powierza się specjalistom takim jak My. Jakie triki wykorzystać do zbudowania stoiska targowego przyciągającego wzrok? Opowiemy Ci o tym w naszym poradniku.

targowe stoiska

Ustalenie celu wystawiania się na targach

targowe stoiskoProces tworzenia stoiska targowego każda działająca profesjonalnie firma zacznie od ustalenia celu, jaki ma ono spełnić. Wbrew pozorom nie zawsze chodzi o bezpośrednią sprzedaż na targach, chociaż niewątpliwie jest ona zawsze ważnym elementem uczestnictwa. Wiele marek jako cel stawia sobie bowiem:

  • poprawę lub zbudowanie wizerunku,
  • przypomnienie o firmie,
  • wprowadzenie na rynek nowego produktu lub usługi,
  • zdobycie nowych podwykonawców czy firm partnerujących,
  • poinformowanie o rebrandingu.

Wskazanie celu, jaki ma spełniać stoisko targowe, jest więc jednym z najważniejszych elementów procesu podczas projektowania projektowania.

Do kogo kierujemy nasze stoisko targowe

stoiska targoweRównie istotne jest wskazanie grupy docelowej, czyli wskazanie, kto ma odwiedzić nasze stoisko. Stoiska na targi powinny bowiem odpowiadać na ich potrzeby, budzić ich zainteresowanie oraz przyciągać wzrok. Myślenie o konkretnym odbiorcy i jego charakterystyce w czasie projektowania sprawi, że stworzone stoisko targowe faktycznie pomoże przyciągać osoby, które w przyszłości będą klientami lub kontrahentami marki, będą chciały się z nią identyfikować. Dostosowanie zabudowy stoiska na targi do potrzeb grupy docelowej nie tylko sprawi, że chętniej odwiedzą oni stoisko, ale i zapamiętają je oraz samą markę na dłużej.

Zaufany wykonawca stoiska na targi

stoisko targoweOrganizacja targów jest zadaniem czasochłonnym i wymagającym zaangażowania, szczególnie w przypadku wydarzeń odbywających się w innym mieście lub poza granicą. Dla przedsiębiorcy promowanie się na eventach oznacza wiele pracy i konieczność dopilnowania wielu szczegółów. Aby nie pominąć żadnego, warto współpracować z zaufanymi podwykonawcami. Dobrze jest postawić na tych, którzy działają kompleksowo, pomogą zarówno podczas procesu projektu, budowy jak i montażu i demontażu stoiska a także jego magazynowaniu pomiędzy targami. Wybierając partnera, warto zwrócić uwagę na jego portfolio, doświadczenie, estetykę projektów, a także dopytać o zespół specjalistów, z którymi współpracuje. Praca z profesjonalistami pozwoli uniknąć stresu i zredukować liczbę ewentualnych wpadek czy opóźnień. Dlatego w naszej firmie zawsze oddajemy stoiska do dyspozycji Klienta nawet 2 dni przed rozpoczęciem targów, tak aby miał wystarczająco dużo czasu na:

  • zatowarowanie stoiska,
  • rozłożenie materiałów i gadżetów reklamowych,
  • zapoznanie się z jego elementami i obsługą.

Nowoczesne rozwiązania na stoiskach targowych

stoisko na targiO tym, że stoisko targowe powinno korzystać z nowoczesnych rozwiązań, słyszał każdy przedsiębiorca. Gdzie jednak szukać inspiracji w tym zakresie? Wszystko zależy od tego jakim budżetem na targi dysponujesz. W internecie zobaczysz piękne stoiska znanych marek, natomiast jeżeli nie jesteś w stanie przeznaczyć kilkudziesięciu tysięcy na budowę jednorazowego stoiska, taka technologia będzie dla Ciebie nie osiągalna. Warto jest zadbać o ogólna estetykę i minimalizm na stoisku targowym. Musisz wiedzieć, że nie stoisko sprzedaje a ludzie. Dlatego dobrze skomponowane oświetlenie, elementy brandingu 3D, kwiaty, podwieszenia targowe czy ciekawa bryła stoiska mogą pomóc w przedstawieniu Twojej oferty, ale na pewno nie wykonają za Ciebie i Twoich pracowników najważniejszego, czyli rzetelnej informacji o produkcie lub usłudze przekazanej w ciekawy i wiarygodny sposób osobom odwiedzającym Twoje stoisku. Pamiętaj o tym!

Przestrzeń do interakcji z Klientem

stoisko na targachNajlepsze efekty marketing wystawienniczy osiąga, jeśli marka wejdzie w interakcje z odwiedzającymi. O tym, jak i gdzie ten kontakt ma zostać nawiązany, musisz pomyśleć już na etapie projektowania stoiska. Zaplanuj miejsce, w którym odwiedzający będą mogli przekazać feedback, dopytać o ofertę, porozmawiać ze specjalistami. Zabudowę stoiska wyposaż nie tylko w wizytówki, ale też w wygodne miejsce do prowadzenia komfortowych rozmów, mogą to być:

  • stoliki barowe z hokerami, gdzie na osoby czeka szybka przekąska
  • stoliki z krzesłami, jeżeli w jednym czasie planujesz prowadzić wiele rozmów bardziej informacyjnych niż biznesowych
  • fotele, sofy z ławą jeżeli przedstawiasz swoim Klientom rozwiązania na które oni lub ich firmy przeznacza setki a może miliony złotych, nie możesz ich przecież obsługiwać wtedy przy trybunce.

Dodatkowo warto na swoim stoisku targowym zaplanować miejsce na pokazy multimedialny czy to na dużych 65/70 calowych telewizorach, czy rzutnikach. Tego typu multimedia zawsze uatrakcyjnią stoisko, wprowadzę na nim trochę dynamiki i pokażą Klientowi rzeczy, których fizycznie nie mogłeś zabrać ze sobą na targi np.: hale produkcyjne, duże maszyny, park maszynowy czy wykonane realizacje.

Poznaj naszą ofertę stoisk targowych

Jak widzisz temat stoiska targowego jest bardzo szeroki i nie poruszyliśmy tutaj wszystkich jego aspektów. Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się więcej lub porozmawiać z nami i poznać naszą ofertę na możliwość przygotowania dla Ciebie stoiska targowego, zapraszamy do kontaktu mailowego kontakt@exposystemy.pl lub telefonicznego +48 731-360-922.